Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP 6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / 8. IT – IKT fejlesztő munkacsoport

GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben

Projekt azonosító száma: GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Kedvezményezett neve: Tolna Megyei Szakképzési Centrum

Projekt megvalósítás időszaka: 2018. január 1 – 2021. június 30.

Szerződött támogatási összeg: 550 Millió  Ft

Támogatás mértéke: 100%

8. IT – IKT fejlesztő munkacsoport beszámoló

E-Kréta, KIR, KIRA, Ultimate rendszerek használata a centrum intézményeiben: A feladata a munkacsoportnak a két év során a központi és intézményi egységes nyilvántartás feltételrendszerének megteremtése; intézményi információs rendszer és kontrolling megfelelő informatikai támogatása, információkhoz való hozzáférés növelése; kiszolgáló szolgáltatások mennyiségének és minőségének fejlesztése volt.

Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA) a köznevelési intézmények oktatásszervezői feladatait támogató informatikai rendszer, amely a köznevelés más rendszereivel integráltan és adaptívan együttműködik. A KRÉTA egy olyan alaprendszer, amely képes csatlakozni a köznevelés hálózataihoz, amivel könnyebbé és egyszerűbbé teszi az online adminisztrációt. Az E-Kréta célja, hogy az állami oktatásirányítás legfelső szintjétől kezdve a diákokig és szülőkig az oktatás minden résztvevője számára biztosítson egy olyan rendszert, ahol oktatással kapcsolatos folyamatokat egyszerűen, elektronikus úton végezhetik el. E-Kréta Felhasználói kézikönyv elérhető az E-Kréta Tudásbázison (https://tudasbazis.ekreta.hu), támogatás pedig az intézményi E-Kréta felületen található Ügyfélszolgálat menüpontban kérhető.

KIRA, Ultimate és KIR rendszerek kerültek bevezetésre a központosított illetményszámfejtés (KIRA), valamint az elektronikus iratok kezelésére és iktatás (Ultimate) érdekében. A köznevelés információs rendszerét (KIR) az Oktatási Hivatal működteti. A KIR a köznevelés feladataiban közreműködők által szolgáltatott adatokra épülő, országos, elektronikus nyilvántartási és adatszolgáltatási rendszer. Az adminisztrációkat a megbízott alkalmazottak végzik, megfelelő jogosultsági körökkel. A rendszerek használatához továbbképzések és dokumentációk biztosítottak.


A tanórák legalább 30%-ában IT, IKT eszköz és / vagy digitális technológia használata: számítógéppel segített tanítás; infokommunikációs technológiával IKT támogatott oktatási módszerek adaptálása és elterjesztése.

Intézményünkben a tantermek nagyobb részében megtalálható egy laptop és egy projektor, így amelyik tanórán szükséges, a tanár az órán használhatja a saját digitális tananyagát, valamint az internetet a tananyag kiegészítéséhez.

2020. március 16. után az IKT eszközök használata 100%-ra nőtt: A tanárok a GINOP pályázat során kapott laptopok segítségével, Google Classroom (https://classroom,google.com) ingyenes webszolgáltatásait kihasználva történik a digitális oktatás az e-kréta használatán felül. A tanárok közti kommunikációt a Microsoft Office 365 rendszere biztosítja számukra (Outlook, Teams), míg a diákokkal a kommunikációt a Skype és Facebook Messenger csoportokkal történik.

Két tanulónak biztosítottunk laptopot az otthon végzett digitális tanulás hatékonyságának növelése érdekében.


IT eszközhasználattal/digitális tananyaggal folytatott oktatás bemutatása belső tudásmegosztásban: nevelőtestületi tagok szakmai felkészültségének növelése érdekében folytatott IT ismeretbővítő tevékenység

A nevelőtestületi tagok számára előadások történtek a számítógép, internet, valamint irodai szoftvercsomagok használatával kapcsolatban, hogy IKT eszközzel támogatott tanórára felkészültségük megfelelő legyen.

2020. március 16. után a segítség számukra a TeamViewer (https://www.teamveiwer.com) távoli elérés és támogatást segítő szoftverével történik, hogy a digitális oktatás megfelelő minőségben történjen, valamint technikai problémáik ne álljanak a tananyag leadásának és számonkérésének az útjába.

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva