GINOP 6.2.3-17-2017-00038
Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben
Projekt azonosító száma: GINOP 6.2.3-17-2017-00038
Kedvezményezett neve: Tolna Megyei Szakképzési Centrum
Projekt megvalósítás időszaka: 2018. január 1 – 2021. június 30.
Szerződött támogatási összeg: 550 Millió Ft
Támogatás mértéke: 100%
2. Fejlesztés – differenciálás munkacsoport beszámoló
2018/2019-ben kezdődött meg a GINOP-6.2.3-17-2017-00038 Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben c. pályázathoz kapcsolódó program iskolánkban. A tanulókat az előzetesen elkészített felmérőlapok eredményei, a szakértői vélemények, a kollégák véleménye, a szociális háttér, és esetenként a szülő kérésének együttes figyelembevételével osztottuk be a különböző fejlesztési csoportokba.
Azt gondolom, hogy a fejlesztés hasznosnak bizonyult, hiszen személyes foglalkozási lehetőséget biztosít azoknak a tanulóknak, akik a tanulmányaikban fejlesztésre szorulnak, és egyéni törődést, bánásmódot igényelnek. Kollégáimmal különböző területeken végeztünk és végezzük a fejlesztéseket. Minden tanuló a neki megfelelő csoportban kapja a külön foglalkozást. Sok olyan eszközt és módszert alkalmazunk, amelyekkel a diákok számára érthetőbbé válik a tananyag. Az alapvető cél az alap- és kulcskompetenciák fejlesztése, de e mellett meghallgatjuk egyéni kéréseiket is, ezeket igyekszünk összhangba hozni a tanterv elvárásaival és a saját elképzeléseinkkel. Az elmúlt tanévben résztvevő diákok az idei tanévben tovább haladnak. A 2019/2020-as tanévben az újonnan belépő 9. évfolyamos tanulókkal bővült a fejlesztő csoportok létszáma.
A fejlesztések kicsoportban történő megszervezése azoknak a tanulóknak adott lehetőséget a felzárkózásra, akik valamely okból lassabban, nehezebben haladtak társaiknál Az eltérő módszerek, a differenciálás lehetősége, a feladatok megfelelő kiválasztása elérte azt a célt, hogy a nehezebben motiválható diákok a sikerélmény kapcsán szívesebben kapcsolódtak be a tanulás folyamatába. A sokszor játékos, közvetlen fejlesztő foglalkozások során sikerült motiválni őket, így az alapvető matematikai és szövegértési kompetenciájuk fejlődött, ezáltal a későbbiek során a szakmához szükséges alapvető ismereteket könnyebben tudják elsajátítani.
Kollégáimmal igyekeztünk a feladatot a lehetőségeinkhez mérten, a legjobb tudásunk szerint elvégezni. Ezt a munkát a digitális oktatás során is tovább folytattuk. A fejlesztő csoportokhoz külön kurzusokat alakítottunk ki, ahol továbbra is szem előtt tartva az alapkompetenciák fejlesztését, zajlanak a fejlesztések. A kiadott feladatokat igyekeznek a kollégák változatossá tenni. A tanulást segíti még az online foglalkozások megtartása is, ahol a tanuló közvetlenebbül beszélhet tanárával. Erre azért is volt szükség, mert a tanulók egy része nehezen boldogult a különböző online rendszerekkel, a google classroom használata több nehézséget okozott. Eleinte ezért egyéb lehetőségekre támaszkodtak a kollégák, tanulók, pl. : messenger, skype.
Mindenképpen hasznos a fejlesztés esélyét megadni valamennyi tanulónak, akinek szüksége van rá. A következő tanévben, tanévekben is fontos lenne, és megvalósítható a pályázat fenntarthatósága. Természetesen a jelenlegi körülmények és háttér biztosítása szükséges ahhoz, hogy ez megvalósulhasson.
2018/2019-es tanév
Sorszám |
Osztály |
Fejlesztő csoport |
Tanár |
Óraszám |
1. |
9. b |
Matematika |
Sebestyénné Vas Ágnes |
50 óra |
2 |
9. a |
Természetismeret |
Némethné Márton Renáta |
50 óra |
3. |
9. b |
Gépészeti alapozó feladatok I. |
Miskolczy Tamásné |
50 óra |
4. |
9. b |
Gépészeti szakmai számítások |
Martinkovics Mihály |
50 óra |
5. |
9. b |
Gépészeti alapozó feladatok II. |
Feilné Keresztes Andrea |
50 óra |
6. |
9. a |
Pék- cukrász szakmai számítások |
Fazekas Attiláné |
50 óra |
7. |
9. a |
Pék- cukrász szakmai ismeretek |
Fehér Katalin |
50 óra |
8. |
9. a |
Magyar |
Miskolczi Zsuzsanna |
50 óra |
Éves óraszám összesen |
400 óra |
2019/2020- as tanév
Sorszám |
Osztály |
Fejlesztő csoport |
Tanár |
Óraszám |
1. |
10. b |
Matematika |
Sebestyénné Vas Ágnes |
39 óra |
2. |
9. b |
Gépészeti szakmai számítások |
Martinkovics Mihály |
39 óra |
3. |
10. a |
Pék- cukrász szakmai számítások |
Fazekas Attiláné |
39 óra |
4. |
9. a |
Pék- cukrász szakmai számítások |
Fazekas Attiláné |
39 óra |
5. |
9. b |
Szakmai számítások I. |
Feilné Keresztes Andrea |
39 óra |
6. |
10. b |
Gépészeti alapozó feladatok II. |
Feilné Keresztes Andrea |
39 óra |
7. |
10. a |
Szakmai számítások II. |
Feilné Keresztes Andrea |
38 óra |
8. |
10. a |
Pék- cukrász szakmai ismeretek |
Fehér Katalin |
39 óra |
9. |
10. a |
Magyar |
Miskolczi Zsuzsanna |
39 óra |
Éves óraszám összesen |
350 óra |