Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP 6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / 2. Fejlesztés – differenciálás munkacsoport

GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben

Projekt azonosító száma: GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Kedvezményezett neve: Tolna Megyei Szakképzési Centrum

Projekt megvalósítás időszaka: 2018. január 1 – 2021. június 30.

Szerződött támogatási összeg: 550 Millió  Ft

Támogatás mértéke: 100%

2. Fejlesztés – differenciálás munkacsoport beszámoló

2018/2019-ben kezdődött meg a GINOP-6.2.3-17-2017-00038 Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben c. pályázathoz kapcsolódó program iskolánkban. A tanulókat az előzetesen elkészített felmérőlapok eredményei, a szakértői vélemények, a kollégák véleménye, a szociális háttér, és esetenként a szülő kérésének együttes figyelembevételével osztottuk be a különböző fejlesztési csoportokba.

Azt gondolom, hogy a fejlesztés hasznosnak bizonyult, hiszen személyes foglalkozási lehetőséget biztosít azoknak a tanulóknak, akik a tanulmányaikban fejlesztésre szorulnak, és egyéni törődést, bánásmódot igényelnek.  Kollégáimmal különböző területeken végeztünk és végezzük a fejlesztéseket. Minden tanuló a neki megfelelő csoportban kapja a külön foglalkozást. Sok olyan eszközt és módszert alkalmazunk, amelyekkel a diákok számára érthetőbbé válik a tananyag. Az alapvető cél az alap- és kulcskompetenciák fejlesztése, de e mellett meghallgatjuk egyéni kéréseiket is, ezeket igyekszünk összhangba hozni a tanterv elvárásaival és a saját elképzeléseinkkel. Az elmúlt tanévben résztvevő diákok az idei tanévben tovább haladnak. A 2019/2020-as tanévben az újonnan belépő 9. évfolyamos tanulókkal bővült a fejlesztő csoportok létszáma.

A fejlesztések kicsoportban történő megszervezése azoknak a tanulóknak adott lehetőséget a felzárkózásra, akik valamely okból lassabban, nehezebben haladtak társaiknál Az eltérő módszerek, a differenciálás lehetősége, a feladatok megfelelő kiválasztása elérte azt a célt, hogy a nehezebben motiválható diákok a sikerélmény kapcsán szívesebben kapcsolódtak be a tanulás folyamatába. A sokszor játékos, közvetlen fejlesztő foglalkozások során sikerült motiválni őket, így az alapvető matematikai és szövegértési kompetenciájuk fejlődött, ezáltal a későbbiek során a szakmához szükséges alapvető ismereteket könnyebben tudják elsajátítani.

Kollégáimmal igyekeztünk a feladatot a lehetőségeinkhez mérten, a legjobb tudásunk szerint elvégezni. Ezt a munkát a digitális oktatás során is tovább folytattuk. A fejlesztő csoportokhoz külön kurzusokat alakítottunk ki, ahol továbbra is szem előtt tartva az alapkompetenciák fejlesztését, zajlanak a fejlesztések. A kiadott feladatokat igyekeznek a kollégák változatossá tenni. A tanulást segíti még az online foglalkozások megtartása is, ahol a tanuló közvetlenebbül beszélhet tanárával. Erre azért is volt szükség, mert a tanulók egy része nehezen boldogult a különböző online rendszerekkel, a google classroom használata több nehézséget okozott. Eleinte ezért egyéb lehetőségekre támaszkodtak a kollégák, tanulók, pl. : messenger, skype.

Mindenképpen hasznos a fejlesztés esélyét megadni valamennyi tanulónak, akinek szüksége van rá. A következő tanévben, tanévekben is fontos lenne, és megvalósítható a pályázat fenntarthatósága. Természetesen a jelenlegi körülmények és háttér biztosítása szükséges ahhoz, hogy ez megvalósulhasson.

 

2018/2019-es tanév

Sorszám

Osztály

Fejlesztő csoport

Tanár

Óraszám

1.

9. b

Matematika

Sebestyénné Vas Ágnes

50 óra

2

9. a

Természetismeret

Némethné Márton Renáta

50 óra

3.

9. b

Gépészeti alapozó feladatok I.

Miskolczy Tamásné

50 óra

4.

9. b

Gépészeti szakmai számítások

Martinkovics Mihály

50 óra

5.

9. b

Gépészeti alapozó feladatok II.

Feilné Keresztes Andrea

50 óra

6.

9. a

Pék- cukrász szakmai számítások

Fazekas Attiláné

50 óra

7.

9. a

Pék- cukrász szakmai ismeretek

Fehér Katalin

50 óra

8.

9. a

Magyar

Miskolczi Zsuzsanna

50 óra

Éves óraszám összesen

400 óra

 

2019/2020- as tanév

Sorszám

Osztály

Fejlesztő csoport

Tanár

Óraszám

1.

10. b

Matematika

Sebestyénné Vas Ágnes

39  óra

2.

9. b

Gépészeti szakmai számítások

Martinkovics Mihály

39 óra

3.

10. a

Pék- cukrász szakmai számítások

Fazekas Attiláné

39 óra

4.

9. a

Pék- cukrász szakmai számítások

Fazekas Attiláné

39 óra

5.

9. b

Szakmai számítások I.

Feilné Keresztes Andrea

39 óra

6.

10. b

Gépészeti alapozó feladatok II.

Feilné Keresztes Andrea

39 óra

7.

10. a

Szakmai számítások II.

Feilné Keresztes Andrea

38 óra

8.

10. a

Pék- cukrász szakmai ismeretek

Fehér Katalin

39 óra

9.

10.  a

Magyar

Miskolczi Zsuzsanna

39 óra

Éves óraszám összesen

350 óra

 

Kapcsolódó dokumentumok

Feladatsorok megoldásokkal

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva