Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP 6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / 1. Mérés – értékelés munkacsoport (MÉCS)

GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben

Projekt azonosító száma: GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Kedvezményezett neve: Tolna Megyei Szakképzési Centrum

Projekt megvalósítás időszaka: 2018. január 1 – 2021. június 30.

Szerződött támogatási összeg: 550 Millió  Ft

Támogatás mértéke: 100%

1. Mérés – értékelés munkacsoport (MÉCS) beszámoló

A GINOP-6.2.3-17-2017-00038 számú pályázat megvalósítása során a mérés – értékelés munkacsoport folyamatosan figyelemmel követte és mérte a kijelölt tanulócsoportok matematikai és szövegértési területen nyújtott kompetenciateljesítményeit két tanéven keresztül.

Iskolánk mérés-értékelési munkacsoportja a Szekszárdi SZC központi szintű csoportjának volt aktív részese és 10 majd 9 tagintézmény hasonló feladatkörben dolgozó csapatával jelölte ki, és végezte el a szükséges munkafolyamatokat.

Centrum szinten a mérés-értékelés csoport munkáját Bacsó Miklós vezette. Segítette a munka koordinálását, összehangolta a tagintézményekben zajló folyamatokat, hogy azok egy egységes, ezáltal jól mérhető és elemezhető szintet mutassanak megyei szinten is.

Helyi szinten a Magyar László Szakképző Iskolájában is létrehoztunk egy munkacsoportot, melynek elsődleges feladata a 9. és 10. osztály kompetenciaszintjének mérése, rendszerezése és elemzése. Az eredmények ismeretében a többi munkacsoport és tantestület tájékoztatása volt a feladatunk a tanulók aktuális értékeléséről és előre haladásáról.

A nevelőtestületet folyamatosan tájékoztattam a munkacsoport által felmért eredményekről, az elkészített feladatlapokról, az elvégzett mérésekről.

A pályázat célja a veszélyeztetett tanulók segítése, iskolai keretek között tartása, lemorzsolódásuk megakadályozása volt. Ennek egyik eszköze az volt, hogy valós képet kapjunk készségeikről, gyengeségeikről, erősségeikről. Mindezt a különböző kompetenciamérések eredményeiből lehetett leszűrni.

Ennek érdekében különböző értékelőlapokat állítottunk össze, mind szövegértés, mind pedig a matematika területén. A mérést követő elemzéseket, a tanulóknál leginkább jelentkező hiányosságok megszüntetését célzó feladattípusokat beépítettük a magyar és matematika tantárgyak oktatásába és a következő mérési esemény feladatlapjaiba. A szaktanárokkal folyamatosan kapcsolatban voltunk és fokozott figyelemmel kísértük a vizsgált tanulócsoportok előmenetelét. Kikértem a véleményüket arról, hogy milyen kérdéseket, feladatokat kell annak érdekében összeállítani, melyek segítségével a leginkább tudjuk fejleszteni a diákok alapkompetenciáit.

Az első tanévben kétszer is mértük a tanulókat. Volt egy bemeneti és egy kimeneti mérés, melyek összehasonlításából következtetni lehetett az elvégzett munka sikerességére. Fontos volt, hogy a kiértékelt adatokat ne csak a vezetőség, vagy a csoporttagok ismerhessék, hanem az egész nevelőtestület.

A mérések komoly előkészületeket igényeltek, így a felügyeletre kijelölt kollégákat megfelelő tájékoztatásban kellett részesíteni a mérés lebonyolításának menetéről. A hatékony együttműködés érdekében a szakmai munkaközösségekkel is tartani kellett a kapcsolatot. Előfordult sajnos olyan eset is, amikor a programból kieső tanulót pótolni kellett. Ekkor a tagintézményi koordinátor kikérte a mérés-értékelési csoport véleményét, hogy ki az a tanuló, akit be lehetne vonni a programba. Ilyen esetben a megírt bemeneti mérés adatai kiegészültek a tanuló addig szerzett érdemjegyeivel is.

A bemeneti mérések megírását követően koordinálni kellett azok kijavítását, az adatok rendszerezését, a feladatlapok begyűjtését.

A mérések adatainak kiértékelése, kimutatása szinte napi rendszerű munkát jelentettek a csoportnak, hiszen nem csak kizárólag a projektmenedzsment által kért információkat kellett szolgáltatni, hanem a többi munkacsoport munkáját, tájékoztatását is igyekeztünk kielégíteni. Döntéseiket próbáltuk számszerű adatokkal alátámasztani, segíteni. Igyekeztünk minden szaktanár észrevételét, ötletét beépíteni a saját tagintézményi javaslatunkba.

A mérési eredményeket, tanulmányi eredményeket a nevelés-oktatás több területén is hasznosítani tudtuk. Például év eleji tervezés (tanmenetek, munkaközösségi munkatervek elkészítése) során is figyelembe vettük azokat a hiányterületeket, melyek a mérési eredmények feldolgozása során láthatóvá váltak.  A félévi és év végi értékelés alapján fejlesztési feladatokat határoztunk meg egyéni és osztályszinten is.

A mérés-értékelés csoport segítséget nyújtott a kollégáknak a félévi értékeléseknél, a táblázatok elemzésével, az adatok szűrésével, tisztázásával kapcsolatban is (eredmények, hiányzások, százalékos megoszlások stb.).

A mérések lebonyolítása és a kapott értékek elemzése mellett a 2. tanévben munkacsoportunk feladata volt, hogy szövegértésből és matematikából olyan kompetenciamérő feladatlapot állítson össze, melyet felhasználhatunk a későbbi mérések alkalmával is. Ezeket a feladatsorokat mindegyik tagintézmény az egységes, közös használat érdekében megosztotta egymással.

2020 márciusától az online digitális oktatás megváltoztatta a mérés értékelés munkacsoport módszerét és feladatait. Tevékenységünknél figyelembe kellett venni az új feltételeket. Ezért olyan platformot kerestünk, mely iskolai szinten lehetővé tette a tanulóink online munkájának figyelemmel követését és abból leszűrve, a kapott információkat értékelve, képet kaphattunk a diákjaink fejlődéséről. Ez az online felület a Google Classroom volt.

Az egységes intézményi értékelés érdekében a Google Classroom feladatainak létrehozását és annak kiértékelését bemutattuk a kollégáknak. A Classroom különböző feladattípusait teszteltük szövegértés területén és azoknak kiértékelését egy lehetséges online mérés megvalósításához. Mivel már tanulóink számára jól ismert nem csak a Google Classroom, hanem a redmenta is, ezért a tanév végi mérés ezeknek a segítségével megvalósítható lehet. A feladatok összeállításánál, kiosztásuknál figyelembe kell venni, hogy minden területet megfelelő módon lehessen értékelni.

Kapcsolódó dokumentumok

Feladatsorok megoldásokkal

Kapcsolódó képgaléria

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva