Kövess minket:
Eseménynaptár
2024. május
H
K
Sz
CS
P
Szo
V
 
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Összes esemény ›

Főoldal / Pályázatok / GINOP 6.2.3-17-2017-00038 / Fejlesztési területek / Az oktatás világából a munka világába való hatékony és eredményes átlépés

GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Projekt megnevezése: Lemorzsolódás csökkentése a Szekszárdi Szakképzési Centrum tagintézményeiben

Projekt azonosító száma: GINOP 6.2.3-17-2017-00038

Kedvezményezett neve: Tolna Megyei Szakképzési Centrum

Projekt megvalósítás időszaka: 2018. január 1 – 2021. június 30.

Szerződött támogatási összeg: 550 Millió  Ft

Támogatás mértéke: 100%

Az oktatás világából a munka világába való hatékony és eredményes átlépés

Intézményünk sajátossága miatt (kislétszámú iskola, nagy a hátrányos helyzetű, tanulási és beilleszkedési problémákkal küzdő tanulók létszáma) fontos szerepe van az oktatás világából a munka világába való hatékony és eredményes átlépés támogatásának. Ezért már a pályázat megvalósítása előtt is hangsúlyt fektettünk a benne leírt programokra, azokat csak fejleszteni, vagy kiegészíteni kellett.

Az őszi hónapok legfontosabb feladata a környéken lévő általános iskolák 7. és 8. osztályos diákjainak szakmai érzékenyítése, figyelmük felhívása és megtartása iskolánk felé. Ennek érdekében sok energiát és időt fordítottunk a pályaválasztási területek kidolgozására. Végig látogattuk a környező iskolákat, egészórás pályaválasztási és szakma, valamint intézménybemutatást tartottunk nekik. Elmentünk a különböző intézmények pályaválasztási szülői értekezletére. Fontosnak tartjuk ezeket a látogatásokat, hiszen nemcsak a tanulók, szülők, de a felsős osztályfőnökök sincsenek tisztában a nálunk oktatott és végzett munkával, az iskolánk által nyújtott lehetőségekkel.

A kiscsoportos létszámú tanórák lehetővé tették, hogy szakmára és egyénre szabottan is beleépítsük a gazdaságban, gyakorlati helyeken elvárt kompetenciákat a tanórák menetébe. A szaktanárok nyitottak voltak minden, általunk javasolt módszertani változtatásra. A tanulók is pozitívan álltak a különböző feladatokhoz, önismereti tesztekhez, beszélgetéshez, melynek célja a munkaerőpiaci kulcskompetenciák fejlesztése volt. Nem egyszerű ez a feladat az iskolánkban, hiszen tanulóink nagy százaléka alapvető háttértudás, alapkompetenciai hiányosságokkal érkezik hozzánk 9. osztályba és sokuknál a támogató szülői háttér is hiányzik.

Ezért is fontos, hogy az intézményi szakmai, elméleti felkészülést kiegészítse a megfelelő külső gyakorlati hely választása, a velük való kapcsolattartás, a különböző gyárlátogatások beépítése tanulóink iskolai életébe. Rendszeresen szerveztünk üzemlátogatásokat a különböző szakmacsoportokra szabva. Meglátogattunk pékségeket, cukrászdát, fémmegmunkálással foglalkozó műhelyeket a 9. osztállyal. Célunk az volt, hogy közelebb hozzuk számukra az általuk választott szakmát, megismerjék testközelből az ott folyó munkafolyamatokat, gépeket, eszközöket. Beszélgessenek az ott dolgozókkal, képet kapjanak a cégek által elvárt munkamorálról. A nagyobb, esetleg távolabb lévő gyárlátogatások megszervezését is lehetővé tette mind a GINOP, mind a Határtalanul pályázat által támogatott kirándulások szervezése. Lehetőségünk volt ellátogatni a Paksi Atomerőműbe, a Dunaújvárosi Vasműbe, Hankookba, a kecskeméti Mercédesz gyárba, a Várpalota-Inotán lévő aluminiumkohóba.

Ezen feladatok mellett folyamatosan nyomon követtük a nálunk végzett tanulók beilleszkedését a munka világába. Azoknak, akiknek szüksége volt rá, munkahelyek keresésében is segítettünk. Tavaly szakmai bizonyítványt szerzett tanulók egy része folytatja tanulmányait intenzív nappali érettségit adó képzésen illetve az esti felnőttoktatás keretein belül iskolánkban. Közülük többen a későbbiekben szakmai irányban diplomát is szeretnének szerezni. Ezt a törekvésüket támogatjuk és próbálunk nekik lehetőséget biztosítani céljaik elérésében. Az ő segítségükkel könnyebben tudjuk tartani volt tanulóinkkal a kapcsolatot és segítjük őket az új munkaerőpiaci elvárások szerinti beilleszkedésben.

A koronavírus járványhelyzet miatt bevezetett digitális munkarend alatt is volt lehetőségünk a tanulók munkavállalói kompetenciáinak fejlesztésére. Az online chat, üzenetváltások gyors és azonnali kapcsolattartásra adtak lehetőséget, így a felmerülő kérdésekre közvetlenül lehetett reagálni. A végzőseink esetében fontos volt, hogy segítséget nyújtsunk további terveik megfogalmazásában, céljaik elérésében.

  
  
© 2019 Tolna Vármegyei Szakképzési Centrum / Minden Jog Fenntartva